Beskrivelse:
Undervisningsopplegget tar utgangspunkt i at noen elever er hjemme og noen er på skolen, eller at alle er på skolen. Flere tema er tatt opp her, og varierer mellom å se korte videoer, lese på nett , diskutere i gruppe, skrive sammen i et googledokument, og å skrive individuelt.

Verktøy:
- PC, Mac, chromebook
- Tilgang til Zoom eller Teams hvis elevene må ha opplæring digitalt
Tid:
- Rundt 4 undervisningstimer avhengig av hvor mye av dette man vil gjøre
Vurdering av eleven:
Elevene vurdres etter bidrag i diskusjoner, lærer må inn og høre på gruppene diskutere, og også det de skriver både i samskriving og individuelt.
Kompetansemål eller kjerneelementer:
- Gjennom å reflektere over, tolke og kritisk vurdere ulike typer engelskspråklige tekster skal elevene tilegne seg språk og kunnskap om kultur og samfunn
- Elevene utvikler med dette interkulturell kompetanse slik at de kan forholde seg til ulike levemåter, tenkesett og kommunikasjonsmønstre
- Kommunikasjon, møte med engelskspråklige tekster, utforske og reflektere over mangfold og samfunnsforhold i den engelskspråklige verden ut fra historiske sammenhenger
- Diskutere og reflektere over form, innhold og virkemidler i engelskspråklige kulturelle uttrykksformer fra ulike medier, inkludert musikk, film og spill.
Sendt inn av: Ann S. Michaelsen, Sandvika videregående skole, Viken