Algoritmer og digitale spor
Beskrivelse: Dette er en øvelse som kan brukes i forbindelse med at elever skal lære om algoritmer og digitale spor. Læreren velger ut noen stikkord …
Beskrivelse: Dette er en øvelse som kan brukes i forbindelse med at elever skal lære om algoritmer og digitale spor. Læreren velger ut noen stikkord …
Rettleiing: Elevane treng grunnleggande kunnskap om fargelære før dei startar på denne oppgåva. Start med å teikne eit hus i topunktsperspektiv på tavla. Elevane teiknar …
Rettleiing: Demonstrer for elevane eller sjå instruksjonsfilmen saman. Gå gjennom oppgåva med dei og understrekpoenget i å prøve fleire gongar. Lat dei gjerne levere fleire …
Beskrivelse: Eleven skal undersøke mengden mikroplast i en jordprøve. Det anbefales å ta en prøve i et område man mistenker er forurensa, for eksempel i …
Beskrivelse: Rollespill: Lærer later som hen er bosatt i landet hvor språket snakkes og møter eleven (eller to elever) som er på ferie der. Lærer …
Beskrivelse: Dette er mange øvelser i en pakke om temaet makronæringsstoffer. Del 1: Sukker. Vi ser på hvordan sukker kan forbrennes, og det som blir …
Beskrivelse: Læreren må sette seg inn i programmet TinkerCad. Læreren kan gjerne gjennomføre samme opplæring som elevene. Læreren registrerer seg som lærer på TinkerCad når …
Beskrivelse: Opplegget handler om å gjenskape kjente malerier, motiver, installasjoner eller skulpturer. Inspirert av denne artikkelen. Opplegget er ikke unikt, men kreativt og populært. Opplegget …
Beskrivelse: Undervisningsopplegget er basert på bruk av Wittario, som er en norsk AR- og GPS-basert pedagogisk spillplattform. Læreren kan opprette et gratis Wittario basic abonnement: …
Beskrivelse: Et Escaperoom som tar for seg forståelsen og innøvingen av begreper som energi, krefter, arbeid, effekt, akselerasjon og lignende. Escaperommet er for det meste …